Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 30 november 2009 21:31

Vi är hemma med magsjuka light. Inga kräkningar tack och lov, men båda tjejerna är skruttiga i sina magar. Det är ingen kul vecka att lägga halvtidsschema. Allt ska liksom göras NU. Allt är akut. Saker blev ju inte bättre att jag fick ett extrauppdrag idag som måste lösas NU. Ovanpå detta känner jag hur dagarna springer iväg och hur jag inte kommer vara sådär klar tidigt med julklapparna som planerat. Nej nu måste kalendrarna synkas och möten bokas om.

Av Frida - 29 november 2009 18:57

blev såklart riktigt trevlig och sen. Jag gick och la mig 3.30 Rekord. Hade inte ens en endast trötthetsperiod på hela kvällen. Vi hann testa både Guitar Hero och Singstar ABBA. Oj vad kul det var. Det var premiär för mig. Tack Stefan för att du inte blev galen på oss. Nu drar jag iväg på bokklubb och glögg om en stund.

  

Av Frida - 29 november 2009 18:36

Här ska hon sitta och äta på julafton. Mysigt eller hur  

Av Frida - 28 november 2009 17:18

Jag lyssnar på Mariah Careys "All I want for Christmas" och drömmer att få uppleva julstämning i New York. Fråga min inte varför jag gör det - känns bara som jag behöver lite glamour och det får man väl om man julhandlar i New York?Det närmsta jag kommer är kanske i bästa fall julklappsinhandling på bottenplan  på NK.

Av Frida - 28 november 2009 17:14

Jag åkte buss och pendel till Sigtuna idag för en gamnmal hederlig tjejmiddag. Jamen det kan väl bara bli trevligt så länge jag håller mig på benen och inte däckar för tidigt - jag menar med den sömnnmängd jag har i kroppen så behövs ju inte så mycket för att jag ska somna menar jag. Förr om åren var det supertrist att åka pendel. Jamen nu känns det ju lite lyxigt att få sitta i en halvtimme och läsa en bok. Känns som pendeltågen är lyxigare nuförtiden.

Av Frida - 28 november 2009 17:02

Varje helg tänker jag att jag ska boka en massagetid inne i stan och bara ta det lite lugnt. Jag tänker det varje helg men sist jag var på massage var i Sälen på min födelsedag. Nu är klockat 17:02 och förutom att jag satt på tåget och bussen ut hit till Sigtuna där jag är nu så har jag inte suttit på hela dagen. Vaknade 6.15 Åh nej måste hon vakna mitt i natten. Jaha klockan är 6.15 dags att gå upp. Jag ska sova borta ikväll så det är min tur. Mamma jag är hungrig och törstig. Två mackor med smör, utan kanter och inte vikta ska de vara meddelar Wilma. Kort därefter vaknar Tilde. Hon är trött och gnäller över det. Sedan tar jag lite kaffe. Plockar ur diskmaskinen. Gör mackor till Tilde. Tar fram "bara en julgrej" till Wilma. Hon är på god väg att ta hand om alla tomtar innan det ens är första advent (hon har definitivt ärvt julgenen av sin mamma). Väcker Tobbe. Går ut och springer. Snabbduschar för att hinna in till stan innan allt folk kommer dit. Packar ihop alla och klär på alla under mycket protest. In till stan. Julskyltning på NK - mysigt. Köpa julsaker på Clas Ohlsson (ja kändes mer ekonomiskt att låta tjejerna shoppa loss där). Kolla leksaker på BR. Köpa saffransbulle till Wilma som hon sen spottade ut. Få med sig båda tjejerna till korvkiosken utanför NK medan Tobbe kollade på kläder. Äta korv. Be om mer ketchup till korven. Wilma fortfarande arg och tryckte i sig hela korven i ren protest. Köpte sedan två korvar till - bara till Wilma förstås. In i bilen igen. Till Plantagen. Köpa granris. Köpa julbelysning. Till affären. Handla förrätt till kvällen tjejmiddag och middag till Tobbe och tjejerna. Hämta ut paket på ICA. Hem och packa in alla grejer. Ta hand om småarg nyvaken Wilma. Röja löv i häcken då ursprungstanken var att granriset skulle ligga där. Blev inget bra så det blev granris och belysning intill huset istället. Började kratta löv. Sopa gången. Tvätta leriga uteleksaker. Tömma vissna blommor. Tilde tjatar om att jag ska komma in och ta fram en julduk. Slutför uteprojektet. In och plocka fram juldukar. Stryka. Oj om en halvtimme måste jag åka. Stryka kläder. Packa väska. Tobbe ute och springer. Tobbe kommer hem. Packa maten. Ut i bilen och skjuts till pendeltåget. Ringer allas mobiler i London för att få tag på grannens telefonnummer så jag har nyckel till huset när  jag kommer fram. Ingen svarar. Nummerupplysningen. Får tag på grannens dotters nummer som ger mig grannens nummer och sedan lyckas jag ringa och säkra upp en nyckel innan batteriet i mobilen piper på sluttampen. Puh. Tobbe frågar: "Vad önskar du dig i julklapp?" Jag vill ha massage på min födelsedag.

Av Frida - 27 november 2009 19:50

Grattis pappa morfar. Hoppas resfebern lagt sig och att ni har en mycket mysig kväll i Horsham. Vi önskar vi vore där. Kramar.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards