Alla inlägg den 24 november 2009

Av Frida - 24 november 2009 21:05

Går från jobbet. Ja det där mötet imorse blev väl sådär. Jag har ju blivit lite ringrostig på att hålla presentationer. Jag hinner ju aldrig förbereda mig. Vad bra att de andra hade förberett sig. Just det, måste skicka lite beröm till deras chef. De har verkligen jobbat på bra på sistone i projektet. Just det måste kolla att han har koll på hur mycket de jobbar. Jag kan ju inte ha koll på det. De får ju inte jobba för mycket. Då orkar de inte hela vägen. Det är 5 månader kvar till lanseringen.. Men vi jobbar ju alla för mycket redan nu i och för sig. Är det egentligen någon som håller koll på hur mycket jag jobbar. Jag tror inte det. Bara Tobbe. Han lät stressad på telefon. Fasen det är segt med de här dagishämtningarna i november. Jag skulle bara vilja att barnen fick vara lediga den här tiden. Då slipper jag oroa mig för sjukdomar och vi slipper alla stressiga lämningar och mörka hämtningar. Bara 3 veckor kvar till de ska få jullov. Eller är det 4. Måste kolla upp det där. Processer, processer, jag har nästan skavsåret i öronen av det där ordet ibland. Måste få ordning på det där på jobbet. Äntligen är telefonen beställd. Fattar bara inte hur jag ska få igång mail i mobilen. Åh jobbigt att byta från Sonyericsson till Nokia. Blir garanterat strul med att överföra kontakterna. Alla som har den där telefonen verkar haft strul med det. Det verkar krångligt att veta hur man sätter den på ljudlös också. Jaja kan inte pratat i den där knastriga telefonen längre. Idag slutade jag höra mitt under 3 samtal. Shoppingen på lunchen gick sådär. Nu ska jag minsann shoppa julklappar och vara ute i god tid. Sen står jag ändå där och tvekar. Precis som jag gjorde när jag kollade på svarta stövlar för en månad sedan. Nu finns det inte ett enda par i hela centrum som jag vill ha. Trubbiga, för höga klackar, för låga klackar, för konstiga klackar. Så nu inga stövlar. Om 3 veckor är ju mina tilltänkta julklappar slut om jag inte slår till nu. Jag tar det imorgon. Nej just det då är det möte på lunchen. En annan dag. Torsdag kanske men då är väl kalenderna full. Fasen vad stressigt det är hela tiden. Jag ligger hela tiden 3 min efter och småspriunger från det ena till det andra. Tre barn undrar om vi skulle orka det. Det vore ju mysigt med en bebis. Men nej jobbigt när vi blir sjuka. Magsjuka också. Nej jag orkar inte oroa mig för att en till ska kunna bli sjuk. Men man kan ju inte låta bli att skaffa fler barn för att man har kräkfobi. Fast jag börjar ju bli gammal också. Får tänka lite på det där. Nej det är perfekt som det är. Blyertspennor köpte jag inte. Hoppas Tilde inte bryter ihop för det. Men hundratals vita papper har jag köpt. Vad mörkt det är. Just det utebelysning. Kommer det bli av i år tro. När ska vi fixa det. Undrar om vi ska åka in tidigt till stan och se julskyltningen på lördag. Så kan jag gå på massage efter det. Måste surfa efter lediga tider ikväll. Sedan tjejmiddag. Kul. Hoppas alla kan komma och att ingen blir sjuk. Det blir trevligt. Undrar hur tjejerna mår. Tobbe hade gjort Carbonara. Oj nu har jag inte hunnit läsa något. Den där LindaSkugge boken var ju kanske lite väl feministisk. Men det är klart några poänger har hon nog. Vi gillar att läsa om de som har det värre och stökigare och så.. De här igenkänningsböckerna om alla mammor som lever i kaos med småbarn. Det är klart det lättar lite att läsa om det, men vad konstigt det är egentligen. Oj redan framme. Jag har nära hem från jobbet. Det är verkligen bra det.

Ovido - Quiz & Flashcards