Alla inlägg under januari 2012

Av Frida - 31 januari 2012 19:48

Idag mellanlandar vi i Kungsängen. Allt nerpackat och nerskruvat hemma av två stora svettiga flyttgubbar. Imorgon bär vi in allt på nya stället. Oj så spännande det är. Tjejerna gjorde sin sista dag på skolan idag och hade fått fina teckningar av sina kompisar. Jag blev riktigt rörd - så fina teckningar och hälsningar.  

Av Frida - 30 januari 2012 22:55

... vilket race detta är. När ska någon skrika gå? Flytten har inte börjat och det känns som den hållit på i flera veckor nu. Puh. En natt med upphackad sömn pga vakna barn var kanske inte heller bästa uppladdningen. Jag har dock hunnit med mycket idag, avslut på jobbet, avsluta alla ärenden i sundbyberg (bibliotek, pakethämtning mm), fixat gardintygg, packning av skafferi, rensning och ihoppackning av badrum, tvättning, packning av kläder, förberedelser för flyttfirman som kommer imorgon, osv osv. Inatt sover vi sista natten här. Imorgon bitti levereras barn med glass till skolan för sista dagen. Sorgligt tycker dem men jag tror vi alla känner att nu behöver vi bara få landa på andra sidan. eller jag känner i alla fall så. Imorgon mellanlandar vi i Kungsängen och sedan på onsdag då är vi äntligen på plats. Undrar hur många dagars jobb som återstår eller om det går snabbt att komma iordning? Jag kommer inte alls ihåg. Det är nog tur kanske...

Av Frida - 29 januari 2012 21:36

Nu räknar vi dagarna och timmarna tills flyttlasset ska gå och vi ser nog alla fram emot att faktiskt komma iväg. Tilde konstaterar att alla frågar hur det känns och att det är tar tid och är tröttsamt att svara på det hela tiden. Wilma verkar nöjd nu när hon sett att det faktiskt verkar gå att bo dit vi ska flytta. Jag pendlar mellan att vara jättestressad och känna mig rätt lugn då vi ju faktiskt jobbat oavbrutet varje helg sedan jul med att förbereda oss för detta. Det är väldigt spännande alltig just nu.

Av Frida - 27 januari 2012 21:03

i lägenheten av pappa. Imorgon åker vi dit och kollar. Ser mycket lovande ut på de bilder vi sett. Tyvärr lyckas jag ej förmedla dessa här...


I övrigt är det fullt fokus på att förbereda, förbereda, förbereda på alla sätt och vis inför kommande vecka och flytt. Det är mycket fix med praktiska saker men också många känslor hos alla att ta hand om. Nu vilar vi i soffan och jag planerar helgen i huvudet.

Av Frida - 27 januari 2012 21:02

Wilma dukade fram fika med sin fina hemmagjorda blombukett när vi kom hem idag. Perfekt uppladdning för att jag sedan skulle orka åka till IKEA :)

 

Av Frida - 23 januari 2012 16:19

-- så mellan lite mailande och telefonerande har vi gjort detta    

Av Frida - 23 januari 2012 10:11

undrade Wilma igår när Tobbe skulle fixa frukost?

 

Av Frida - 21 januari 2012 12:24

då var 6 kartonerg packade och det märks ju inte alls... Samtidigt som packningen pågick var Tobbe på tvättmaskinsjakt och barnen hemma och pyssalde vilket gjorde att jag väl fick hålla på att packa upp en och annan kartong också från förra helgen. Så det blir ju inte supereffektivt med två barn i huset, men ett steg i taget.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards