Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida - 31 augusti 2010 21:03

Helt plötsligt så kom det där med valet närmare. Idag fick vi besök av både socialdemokraterna och moderaterna.


Jag ropar på Tilde inifrån tvättstugan: Tilde kom nu - du ska komma in nu!

Tilde kommer och viskar: Mamma det står någon i hallen...

Utanför dörren står två moderater och väntar med gula jackor.

Jag: Hej

Mannen i gul jacka: Hej

Tystnad

Mannen i gul jacka: Vi kommer från Moderaterna. Har du några frågor om kommunen?

Jag: Nej... Inte vad jag kan komma på...

Mannen: OK, här finns tel nr om du kommer på en fråga. Han räcker fram en broschyr

Jag: Har ni något ni vill lyfta fram inför valet

Damen säger: Skolan och vården

Jag: Jaha?
Damen säger: Ja kvaliteten är för dålig så det vill vi prioritera. Istället för att bygga basebollplaner (det har byggts en basebollplan här i kommunen).

Jag: OK

Mannen: Tack så mycket för att du tog dig tid

Jag: Det var så lite. 


Nja, de hade nog kunnat sälja in sina visioner lite mer...

Av Frida - 30 augusti 2010 22:09

Måste ju komma mer i valmood än vad jag är nu. Det är ju alltid lite underhållande (och viktigt förstås) att hänga med lite valdebatten. Det gäller att det kommer igång lite nu. Det närmsta jag kommit partiledarna hittills i år är att lyssna på Lars - Lasse - Ohly på Mix megapol i bilen imorse och de jämförde hans röst med Frankes i Höjdarna. Ruskigt lika måste jag säga. Orkar tyvärr inte fixa fram klipp på Lasses röst. Men här kan ni lyssna på Franke.

Schysst bild på Lasse

  

Av Frida - 29 augusti 2010 21:43

Vi kollar på Zlatan

  

Av Frida - 29 augusti 2010 18:42

Tilde undrar varför jag aldrig är sjuk.

"Det är bara jag, Wilma och pappa som bli sjuka, aldrig du. Varför är det så?

Ja vad svarar man på det. Nåt ska man ju vara bra på och jag är bra på det. Att inte vara sjuk alltså. Peppar peppar.

Av Frida - 29 augusti 2010 18:37

Idag är det muffins och sushi som gäller. Tilde och Wilma har serverat muffins och av sockerchocken (?) är de nu mer högljudda och springiga än nånsin, Tobbe är (antar jag) knäckt på väg hem från Råsunda och nu har jag sms:at att vi ska köpa sushi då jag efter att ha dubbelbakat muffins (Tildes bunke) och sockerkaka (Wilmas bunke) inte orkar dra igång middagsmat. En trevlig fest igår även om det kändes som DJ:n anpassat musiken lite väl mycket till medelålders, vilket vi kanske är, men ändå.

  

Av Frida - 28 augusti 2010 16:54

Tjejerna hos farmor och farfar. Tobbe och jag laddar med varsin dator i soffan. Fixa räkningar, surfa och läsa lite jobbpapper är väl bra som uppladdning? Borde sova middag, men då kanske jag blir seg.

Av Frida - 27 augusti 2010 20:43

  

Är det redan höst. Vi ligger i soffan och kollar in ljusen och två sovande tjejer. De har kämpat idag. Det har varit en lång vecka och nu sover vi snart.

Av Frida - 26 augusti 2010 22:36

Maten är klar. När kommer du hem mailar han och så får jag en bild

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards