Alla inlägg under juli 2009

Av Frida - 31 juli 2009 20:23

Vi har haft toppendagar med våra kompisar och ej varit i närheten av att hinna sitta vid datorn. Tjejerna har njutit och haft jättekul. Vi har hunnit med att utforska södra Gotland, Hoburgsgubben, badat och idag var vi i Ljugarn och klättrade och badade vid närliggande raukar. Igår var det stormiddag med alla inklusive kusinerna. Vilket liv, men jättekul.


Inatt åker våra kompisar hemåt och imorgon är vi ensamma för första gången på hela semestern - undrar hur det kommer kännas. Vi njuter verkligen av Gotlandslivet och funderar på hur vi kan maximera vår tid här framöver. I mitten av nästa vecka bär det av hemåt igen.


På bilden Folhammars raukområden i Ljugarn - perfekt utflyktmål.

Av Frida - 29 juli 2009 10:49

i tornet. Finns väl risk för lite kaos när de väl kommer så som de väntat på denna dag.

Av Frida - 29 juli 2009 10:43

Igår var det tornerspel med kusinerna. Som en riktig bullmamma hade jag tagit emd popcorn i påsar till alla barnen. Andreas hade känt lukten av popcorn hemma innan, och när vi kom dit frågade han efter popcornen :-). Det som skulle vara min överraskning... 


Tobbe fick gå ut och kissa med killarna två gånger. Tobbe var glad att riddarna inte valde mig, då hade jag fått sitta med borgmästaren tillsammans med de andra damerna i 2 timmar, det hade varit skönt. Vi försökte kolla på solnedgången efteråt, men det var svårt att hålla 4 barn samlade.

Av Frida - 28 juli 2009 13:50

Cecilia Frode har jag väl redan nämnt. Riktigt bra och riktigt äkta Sommar-prat. Precis sådär som det ska låta. Sedan idag plockade jag fram Nour El-Refai bland de nedladdade sommarpratarna i iPoden. Ung tjej, komiker, var med i melodifestivalen med Björn Gustavsson förra året och blev totalsågad. Hon imponerar stort med sitt sommarprat. Herregud, tjejen är 22 år och gör det så bra. Lyssna. Allt finns att lyssna på på www.sr.se.

Av Frida - 28 juli 2009 13:34

"Tänk Kristin Kaspersen" säger min frisör när jag beklagar mig över utväxten som börjar synas bara en vecka efter varje besök. "Tänk på henne, hon bekymrar sig inte över utväxten och hon är ju jättesnygg". Kristin Kaspersen, Kristin Kaspersen det är mitt mantra dessa dagar. Kan hon så kan jag.

Av Frida - 28 juli 2009 10:21

Imorgon kommer kompisar på besök. Vi flyttar våra sängplatser och det tog visst mer tid än vi trodde.

Av Frida - 27 juli 2009 22:11

Wilma: AJ!!! A slog mig. Buäää!

A: Men inte så hårt.

Av Frida - 27 juli 2009 22:06

Zlatan är på plats. VM guld i simning. Utflykt och bad i Ljugarn, men tyvärr ingen tågtur i Dalhem. Vi hade missat att kolla tiderna och på måndagar körde inte tåget sin 1,5 km tur. Men det blev en bra dag ändå. Middag här ikväll med kusinerna. Stackars morfar är väl helt slut, men imorgon får han åka hem och vila upp sig ett par dagar i Sigtuna. Vi passar på att få lite besök av kompisar och Tildes älskade kompis Otto under tiden.


Nu är det dags att försöka få alla att sova. Efter långsovningar i bilen idag kan kvällen bli lång.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards