Alla inlägg under april 2010

Av Frida - 30 april 2010 09:33

  

Funderingar på väg till jobbet:

Wilma: Mamma vem tog hand om den första bebisen egentligen?

Jag: Hur menar du?

Wilma: Ja den första bebisen som kom och var liten då.

Jag: Hur tror du det var?

Wilma: Jo nu vet jag. Jag tror det var två bebisar och sen fick den ena ta hand om sig själv och när den blev stor så tog den hand om den andra bebisen. Så var det nog. Fast man vet inte det.

Av Frida - 28 april 2010 21:48

syster Elin som blev magsjuk på vägen till Dubai. Det lät hemskt jobbigt. Jag tycker de verkar ha otur när de flyger de där två. Fy tusan. Hoppas nu de kryar på sig och får en skön semester.

Av Frida - 28 april 2010 21:46

Jag gav mig på veckans tuffa direkt från veckans meny (det finns olika graderingar, lätt, medel och sedan en tuff varje vecka). Tobbe tyckte det var jättegott. Fänkålsrisotto med fläskkotletter , men jag vet inte på bilden ser det mest ut som gröt.

  

Av Frida - 27 april 2010 18:35

Tobbe har blivit mästerkock. Ägg och tonfisksallad med senapsvinaigrette. Ska bli gott när jag kommer hem.

  

Av Frida - 26 april 2010 23:00

Tacos med hemmagjord tacokrydda låter väl bra. En annan sak - rådjuren hade mumsat blommor så det låg penséer utslängda på gången imorse utan så mycket blommor kvar. Så nu har vi en hel djungel i hallen över natten.

  

Av Frida - 25 april 2010 19:47

Idag drog jag verkligen nitlotten gällande sovmorgon. Tobbe och Mats kom hem sent igår från sitt innebandyjubileum och ville såklart sova idag. Tilde ville gå upp 5.21 Varför då? Nog för att vi är tidiga men så tidigt brukar inte Tilde gå upp. Sedan har hon ju också varit hemskt gnällig hela tiden, men vila nej det går inte. Hm ingen optimal söndag på så sätt.

Av Frida - 25 april 2010 19:44

Lite mer planteringar - även om hag inte vågade låta alla blommor stå ute över natten. Det känns kallt fortfarande. Jag laddar för en ny vecka och resten av familjen är lite sega och förkylda. Vi hoppas alla förblir friska. Sjukdom har vi inte lust och tid med nu.

  

Av Frida - 25 april 2010 19:43

är det nu omplanterade rosor och två nyinköpta klängrosor. Spännande eller hur.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards