Alla inlägg under mars 2010

Av Frida - 31 mars 2010 19:10

Just den här Alpha Zeta Amarone 2006 är gjord på 70 procent corvina, 25 procent rondinella och 5 procent cabernet sauvignon. Druvorna har fått svaljäsa (23 grader) med skalen i tre veckor och det färdiga vinet har lagrats i 18 månader på nya och två år gamla ekfat.

Det har gett ett mörkt körsbärsrött vin som doftar mosade bär (björnbär, körsbär och annan mörk frukt), choklad, ceder och russin. Smaken är fyllig och koncentrerad med inslag av mörka körsbär, choklad och fat. Syrorna lindas in av den mjuka frukten och eftersmaken är ovanligt balanserad och finessrik. Ett riktigt fynd!


Vad tror ni?

Av Frida - 31 mars 2010 18:56

Idag har det varit lugnt inne och dimmigt ute. Tilde och jag drabbades av magbacill igår kväll och däckade båda två vid 20. Tilde mådde lite sämre än jag, men imorse kände vi oss båda mycket bättre. Vi påskpyntade ute och tog en liten tur i högfjällsbackarna senare på eftermiddagen. Nu är det pasta carbonara och gott vin som gäller för kvällen. Det är ju lite trist att solen inte visar sig så mycket, men det är i alla fall riktigt mysigt att kura ihop sig här i stugan på kvällen.

  


Snögubben har det lite ensamt och kallt ikväll.

  


Av Frida - 30 mars 2010 12:20

Hemlagade plättar

  

Av Frida - 30 mars 2010 11:12

Tilde och jag körde 3 km i nypreparerade spår.

  

Wilma körde också en runda.

  


Av Frida - 30 mars 2010 07:33

Det är i alla fall fortfarande vinter här. Men ändå så behagligt med lagom temperatur och ljust länge på dagarna. Perfekt. Nu väntar vi bara på lite sol också.

  

Av Frida - 30 mars 2010 07:27

Undrar var vi ska åka idag. Tobbe känner att han fått bra snurr på slalomlogisitken säger han - det är faktiskt lite pyssel att komma iväg hela familjen med rätt vantar, strumpor, alla skor, pjäxor, hjälmar, skidor osv med sig.

  

Av Frida - 29 mars 2010 21:34

Vi fortsätter vår semester i högt tempo. Jag och Wilma i backen vid 9.30, Tobbe och Tilde i längdspåret. Lunch hemma. Jag ut i (mycket bakhalt) spår. In i bilen till Tildes skidskola snökanoner. Jag tog liften och åkte från toppen. Tobbe likaså. Wilma travade runt med skidor och pjäxor och kunde inte riktigt bestämma sig för vad hon ville. Tobbe försökte sig på att leta efter en tv  som visade AIK match ikväll, men det var visst bara hockey som gällde. Nu måste jag slappa lite också.

Av Frida - 28 mars 2010 20:58

Nu är vi här igen. I Sälen alltså . Dagen började med att vi helt missade tidsomställningen och kände oss nöjda med att barnen tagit sovmorgon till 7 (min mobilklocka hade ställt om sig själv).  När kl var 13 var vi på väg till backen här i sälen. Då hade vi hunnit med både hotellfrukost, storhandling i Mora, resa till Sälen och packa upp och äta lunch i stugan. Det kändes alltså som att vår dag blev lång trots att vi fick en timme mindre. 2-timmars liftkort blev det idag och vi åkte allihopa. Tilde och Tobbe i de lite större backarna och Wilma kämpade på bra i knappliften.


Sedan handlade jag skidkläder på rea. Riktigt välbehövligt för min del.


Vi åt middag och påskpysslade.

  


Nu ligger vi snart och sover.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards