Alla inlägg under augusti 2008

Av Frida - 31 augusti 2008 09:29

Staketprojektet går framåt på baksidan, även om mitt bidrag endast varit kaffe och mariekex såhär långt


Idag blir det tjejmilen och kalas för Elin.


Tilde: Duschat färdigt!

Tilde: Färdig!

Mamma: Kommer!

Av Frida - 29 augusti 2008 21:08

Jag har provkört den nya dammsugaren.  


Jag fick nästan ont i armen när jag dammsög, för att det var sånt sug mot golvet tror jag. Den får väl sådär betyg. Höj ljudnivå och kort sladd. Men den är den bästa på marknaden, enligt dammsugarförsäljaren så det får man väl lita på.

Av Frida - 29 augusti 2008 21:03

Mamma mu och kråkan är verkligen en av de bästa barnskivorna man kan lyssna på. Så rofyllt med mamma mus klocka runt halsen som plingar i bakgrunden.


Äntligen fredag, men det är nu jobbet börjar. En häck ska sättas och två avskiljningsstaket ska upp. Får se om jag hinner springa tjejmilen.

Av Frida - 28 augusti 2008 18:11

Frida: Du kanske ska åka och köpa en dammsugare

Tobbe: OK jag ska bara kolla snabbt på nätet (försvinner till datorn)

Efter 10 min

Frida: Var är du?
Tobbe: Vad är det Simon har för dammsugare?
Frida: Jag vet inte.

10 min till.

Frida: Vad gör du? Antingen åker du nu eller så kommer du hit och hjälper till?
Tobbe: Vilken prisklass ska det vara?
Frida: Åk bara och köp en ny dammsugare.

Av Frida - 28 augusti 2008 15:28

Imorse var det kaos i rydströms kök

Tobbe har en mental blockering och tror inte han fixar morgonpasset

Frida: Du måste bara planera innan. Allt går om man bara har tid. Ingen idé att stressa

Tobbe: Men jag kan inte fixa Tildes hår, det är det som stressar mig mest.


Jag trodde det var mest stressigt att göra alla iordning och komma iväg i tid.


Vi får träna på flätor.

Av Frida - 27 augusti 2008 19:32

Tilde: Mamma jag vill ha en storebror

Wilma: Fråga doktorn då

Tilde: Jag vill ha en storebror som heter Hugo

Wilma sjunger: Storasyster och lilla bebisen...

Mamma: Är det nån du känner som har en storebror?
Tilde: Liv har det.

Wilma: Vi ska gå ner och sjunga bebisen (pratar med sin docka).

Tilde: Jag vill ha en storebror det är mycket kulare.

Mamma: Vad skulle du göra med en storebror?
Tilde: Vet inte, men jag vill bara ha det. En storebror som retas vill jag ha. Kan inte vi fråga doktorn om han kan fixa det?
Mamma: Men han kan inte fixa det.

Tystnad.

Wilma: Jag vill ha pengar däri, jag vill ha pengar däri. (Vill ha pengar att lägga i dockans ficka)

Får 2 kronor

Wilma. Har du det? Bra, bra, bra.

Wilma: Lillasyster.. Pratar med dockan (hör ej exakt vad som sägs)

Wilma: Nu vill ja ha en papperspeng.

Wilma: såja bebisen, i din ficka.


Av Frida - 26 augusti 2008 22:44

Dagens middag betydligt lugnare än igår

Blodpudding och korv och makaroner serverades.

Mamma: Idag har vi väl haft kul efter dagis. Mycket roligare än igår när vi bara skrek åt varandra.

Tilde: Jag har inte gråtit en enda gång!

Mamma: Jag tycker ni varit toppentjejer idag båda två.

Wilma: Jag går ut nu mamma!

Mamma: Nej Wilma, nu ska vi äta och titta på bolibompa.

Wilma: Men Tindras pappa är ute.

Mamma: Ja han är ute och vi är inne.


Tobbe är i ett annat land som Tilde säger (i Köpenhamn.)

Av Frida - 25 augusti 2008 21:11

Tilde: Jag simmade hela tiden idag på simskolan.

Tilde: Mamma dina pannkakor är de godaste som finns.

Wilma. Jag vill ha pannkakor och välling

Tilde: Mamma, Wilma har aldrig smakat sylt i hela livet

Mamma: Nej det har hon inte eller kanske nånggång.

Tilde: Mamma nu såg jag en pojke cykla förbi med hjälm ochcykel på två hjul. Jag vill ut och cykla nu.

Mamma: Nej ingen går ut nu.

Wilma: Jag ska bara ringa på.

Pling plong (Wilma ringer på dörren)

Öppnar

Wilma: Välkomna!

Tilde: Mamma kan inte du bära upp mig, jag är så trött, snälla

Wilma: Jag ska bara äta lite mamma

Tilde: Jag vill sova nu, jag är så trött.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards