Alla inlägg under september 2009

Av Frida - 30 september 2009 21:37

Tobbe sitter och lyssnar på något slags fotbolls-snack på datorn. Tobbe verkar kunna sitta och lyssna på detta hur länge som helst. Tänk vilken grej det här med internet är för en sån som Tobbe. Förut var höjdpunkten att läsa tabellen i sportdelen på morgonen. Nu kan han bara sitta och läsa på fotbollsforum och lyssna på meningslösa webbsändningar i all oändlighet. Bra att jag ställt fram strykbrädan här i vardagsrummet åt honom så han kan stryka lite lakan också. Nej nu måste jag sova. Har gått upp 5.20 i tre morgnar nu. Wilma är som en klocka.

Av Frida - 30 september 2009 13:43

En dålig start på dagen - alldeles för bråkigt hemma piggades upp med lite bokköp på Bokus bla Pija Lindenbaums senaste bok - "Siv sover vilse" och sedan test av SatsCorepuls på lunchen. Helt plötsligt känner jag mig lite gladare.


PS Ni som har barn mellan 1-6 år och som inte har några böcker av Pija Lindenbaum, skynda köp! Ni har missat något och dessa böcker måste bara upplevas med barnen tycker jag. Det är ett nöje att läsa dem som vuxen också. Gittan, Lill-Zlatan, för att inte tala om Åke och mamma som glömde bort. Vi ser fram emot att läsa om Siv. DS  

Av Frida - 29 september 2009 21:38

Tilde: Pappa jag funderar på en sak. När det är middag på kvällen. Då äter man. Då får man äta hur mycket man vill. Men sen på kvällen, då får man bara äta en macka. Inte hur många man vill. Det är konstigt. Varför är det så egentligen?

Av Frida - 28 september 2009 22:00

Lämnade tillbaka mammas rullväska idag och kom på att jag inte vet om väskehistorien från förra helgen kom upp på bloggen? Jag hade lånat mammas rullväska förra helgen när vi åkte till Paris. På Arlanda satte jag på en adresslapp - hittade bara en KLM lapp men tog den. Tänkte att det kanske var onödigt eftersom vi inte skulle checka in, men gjorde det ändå. När vi kom på planet var det trångt och jag fick lägga upp min väska längre bak i planet. När vi landade kl 22 ca gick vi av nästan av sist och jag grabbade tag i en väska med KLM lapp. Vi gick glada i hågen mot utgången, ställde oss i taxikön och ringde Madde och sa att vi snart var framme - redo för ett glas vin på place St Michel. När vi står i taxikön kollar jag lite på min väska, vad är det för liten röd lapp - jag öppnar lite och ser att det inte är min väska! HJÄLP. Jag brukar inte stressa upp mig, men nu blev jag stressad. Jag vill ha MIN väska. Kl 23 på Charles de Gaulee står jag med fel väska. Vem har min väska? Hur får jag tag på den? Jag och Tessan springer mot informationen. Där står några japaner och verkar aldrig bli klara. Då ser jag att det ju är en KLM lapp även på denna väska och ett svenskt mobilnummer. Jag ringer. Inget svar. Jag ringer. Telefonsvarare. Jag ringer. Någon svarar. "Jag heter Frida. Jag är i Paris och jag har fel väska". "Vad vill du mig? " säger rösten i andra änden - på svenska men med fransk brytning. "Är du i Paris? " säger jag. "Ja". och sedan lyckas vi förstå varandra och efter 10 min guidning på telefon hittar vi varandra. Hon hade tagit min väska och jag hennes. Slutet gott, allting gott.

Av Frida - 28 september 2009 07:51


Vem har sagt att polarn och pyrets 3 layer kläder är bäst att ha på dagis. Går lika bra med lila Kittybalettklänning från HM tycker Wilma. Speciellt dagar då det är fotografering på dagis. Wilma är fantastisk. Jag älskar mina barn! 


Av Frida - 27 september 2009 21:15


Av Frida - 27 september 2009 20:35

Gymnastikpremiär för Tilde idag. Det var bra, en klassisk gammal gympasal. ganska seriöst men jag tror hon gillade det. Raka ben, raka armar, bakåtkullerbyttor, handstående och mycket mer. Såg bara hur lite av allt det jag någonsin kunnat, så mamman kommer inte kunna bidra så mycket till detta.

Av Frida - 26 september 2009 20:49

När jag kom hem från Sigtuna så åkte Tobbe ner till macken och köpte två öl. Haha. Tydligen blir man sugen på öl och chips efter Lidingöloppet. Så nu är det framdukat. Nu sitter han dessutom och bortförklarar sin tid - som var helt suverän, men hade ju kunnat bättre om det inte var så trångt mellan 15-20. Herregud - han sprang på 2.21 - är man 37 år så får man vara nöjd med det. Går inte att jämföra sig med yngre grannar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards