Alla inlägg under februari 2010

Av Frida - 28 februari 2010 20:03

Det här 4 årskalasandet fortsätter helg efter helg. I helgen var det dags för farmor och farfar och kusinerna att uppvakta. Jag är lite stolt över jordgubbstårtan - jag ska ärligt säga att det är inte många gånger i mitt liv jag bakat en tårta från grunden.

    

Av Frida - 27 februari 2010 19:15

  

fick Tilde idag. Och Klubba inte minst. Hon gjorde också precis som hon och Wilma kommit överens om. Hon bad om en klubba till lillasyster med och det fick hon. Vilken storasyster.

Av Frida - 27 februari 2010 16:04

Nu laddar vi för simavslutning för TIlde ikväll. Vi har åkt skridskor, tränat och slappat idag. Just nu trivs jag ganska bra att skrota runt härhemma, det måste ju vara ett tecken på att något är fel? Ikväll är det melodifestivalen.Och tacos. Kan det bli mer svensson än så egentligen? Jag funderar också på hur vi ska överleva allt slask som vi nu kommer leva med i månader när all denna snö ska smälta bort?

Av Frida - 26 februari 2010 21:02

Åh vad skönt med helg. Idag är en sån där riktigt skön fredag. Veckan har varit alldeles för dominerad av lite sömn, jobb och åter jobb. Vi hoppas på en lugn helg nu. Soffan väntar.

Av Frida - 25 februari 2010 20:55

Nu har jag druckit 2 koppar choklad och ska snart bege mig hemåt. Det är tur det finns tillgång till socker.

Av Frida - 25 februari 2010 06:56

jobbar jag. Sitter i bilköer (inte van vid) Det är lite mycket nu. Vill bara säga att jag mår bra. Om ni undrar vad som hänt.


Igår kväll lyssnade jag när Björn Lindell pratade om barn och gränser. Sverige vann stafettguld under tiden. Tobbe sms rapporterade:

- ok sätt på en tv omn det finns någon. Håller Södergren har Hellner drömläge på sista

- Hellner ligger topp tre ned guldläge. Northug jagar men är 26 sek efter men tar in

- Nu är Northug bara 15 sek efter med 5 km kvar :-(

- Står Hellner blir det nog...

- GULD! det är klart. YES!!! :-D

Av Frida - 21 februari 2010 23:02

Läste sista kapitlet i boken i bilen på väg till Sigtuna idag. Sedan hade vi träff nu ikväll. Det var trevligt. Kan rekommendera boken - annorlunda men bra.

  

En dag kör en ung man vid namn Jim in i den lilla irländska landsortsstaden Castletownbere på en knallröd motorcykel, och livet blir sig aldrig mera likt för de tre föräldralösa systrarna Fiona, Róisín och Aiofe. Jim trollbinder dem med sina sagor, särskilt den om prinsen som förvandlas till varg och inte kan bestämma sig för om han ska älska eller döda den kvinna som försöker rädda honom. Men samtidigt börjar systrarna ana att den skicklige sagoberättaren döljer något att det inte är en slump att unga kvinnor gått en hemsk död till mötes där Jim dragit fram.

I sin succéroman Darling Jim har Christian Mørk förenat magi och verklighet på ett sätt som förfört både läsare och kritiker i Danmark. Mette Strømfeldt menar i Berlingske Tidene att Mørk tecknar så starka bilder med ord att de bränner sig fast på näthinnan. Och det är verkligen med både lätthet och pregnans som författaren ger oss sin moderna saga fylld av mörker och ljus, kärlek och grymhet, längtan och skräck. Det är andlös spänning och gripande drama, kort sagt storartad underhållning.
Av Frida - 21 februari 2010 09:49

Det var ju bara helt fantastiskt att följa dubbeljakten och upplösningen igår kväll. HEJA SVERIGE! Vilken bragd.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards