Alla inlägg under januari 2013

Av Frida - 7 januari 2013 14:53

Vi tog slut på de sista krafterna igår och avslutade med en middag inne på Disney Hollywood studios på en restaurang där vi satt i bilar som på en drive in. Eller ja satt och satt. Emil har inte suttit i barnstol många minuter på denna resa.

Nu har vi laddat med en rejäl frukost inför hemresan. Wilma längtar efter sina petshops hemma. Kolla in hennes frukost tallrik. Bacon, croissant, ( och sen lite frukt. ) Emil fick nöja sig med gröt. Tilde ägg bacon och pannkakor med sirap.

Vi är glada att vi nu har lite mer nattflygning än resan hit. En minut med vaken Emil kändes som en timme när vi åkte hit. Vi får väl se. Vi har ett stopp ikväll i Chicago på 4 tim som vi hoppas ska gå bra.

Åh jag kan inte säga det nog hur nöjda vi är med denna resa. Det har varit sp kul och att allt funkat så bra med alla barnen. Fantastiskt! Hade inte kunnat få en bättre start på 2013 än såhär!

Av Frida - 6 januari 2013 23:33

Av Frida - 6 januari 2013 22:11

Puh åka och shoppa är inget för oss. Shoppingenen som finns hos vissa Eklöfs saknar jag. Känner mest prestationsångest att jag borde när vi är här. Det har dock blivit en hel del köpt och idag blev det en snabbtur till Orlando Premum outlet och Florida mall. Tjejerna fick sina efterlängtade converse. I lila. Nu är det bad på hotellet och funderingar inför kvällen. Ska det bli storutflykt eller vila inför morgondagn. Återstår att se vad alla orkar. Jag och Tobbe har fått vår första Starbuckskaffe på resam

Av Frida - 6 januari 2013 22:11

Puh åka och shoppa är inget för oss. Shoppingenen som finns hos vissa Eklöfs saknar jag. Känner mest prestationsångest att jag borde när vi är här. Det har dock blivit en hel del köpt och idag blev det en snabbtur till Orlando Premum outlet och Florida mall. Tjejerna fick sina efterlängtade converse. I lila. Nu är det bad på hotellet och funderingar inför kvällen. Ska det bli storutflykt eller vila inför morgondagn. Återstår att se vad alla orkar. Jag och Tobbe har fått vår första Starbuckskaffe på resam

Av Frida - 6 januari 2013 03:46

Vilken dag. Vi var där från öppning kl 9 nästan till de stängde. Vi startade dagen med lyxig frukostbuffe imorse också (bra hotell det här). Det var sedan shower med delfiner, späckhuggare och sjölejon. Matning av delfiner och en massa karuseller och som avslutning världens ljusshow med hundratals granar på en sjö mitt i parken. Ja det har varit en otrolig dag. Tobbe och jag åktw förresten en värsting berg och dalbana "Krakan". Avslutade kvällen med att äta mat på hotellet, grönsaker kött potatis och en kycklingsoppa som Wilma älskade. Ja så nu har vi en dag kvar innan hemfärd. Vi har det så bra.

Av Frida - 5 januari 2013 00:57

Nu har vi checkat in på hotell Renaissance och valde att uppgradera till sviten (ändå nästan halva priset jämfört med boende på disney och fort lauderdale). Så lyxigt och nu vet jag inte hur våra barn ska nöja sig med vanligt hotell efter detta.., Lite sega är vi efter en (regnig )dag på magic kingdom och nu laddar vi för Sea world imorgon bitti. Det är helt galet men lika kul och barnen är otroliga på att orka och samarbeta.

Här finns tom en Starbucks på hotellet. Jag har inte lyckats få en vettig kaffe på hela semestern. Men nu så!

Och Tobbes överraskning till mig, ett superfräscht tvättrum (...) så nu kör vi en tvätt också.

Nu får vi se vilken form av kyckling som bjuds till middag.

So long från Amerika (som morfar säger enligt Tilde)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards