Alla inlägg under januari 2010

Av Frida - 31 januari 2010 18:53

Det har varit en bra helg. Vi har hunnit med mycket. Jag fick träna både igår och idag. Veckan som varit har inte gett utrymme för någon träning så det var bra medicin mot den frustrationen - igår spinning och idag en tur i det härliga 13 km spåret som de specialdragit här där vi bor. Känns som man är ute på landet när man åker över ängar och förbi små röda hus i skogen. Sedan helt plötsligt dyker tunnelbanan upp.


Igår åkte vi skridskor hela familjen. Vi fick en hel spolad liten isbana för oss själva och det var riktigt kul. Jag har ju egentligen aldrig kunnat åka skridskor, men nu är jag så illa tvungen. Jag åker i mina konståkningsskridskor från 1985 :-). Även Wilma stod på skridskorna själv igår och var mycket nöjd. Det var jag som gav upp först pga frusna tår.


Idag blev det även 3D bio "Det regnar köttbullar" - det var väl ingen Frida-film direkt.


Nu gäller det att ladda för 4 intensiva dagar innan det är dags att bege sig mot Afrika.  Oj vad härligt det ska bli. Men vad overkligt det känns fortfarande...


  

Av Frida - 31 januari 2010 18:51

Jag hoppas ingen golfare tog illa upp av gårdagens inlägg. Tyckte det var lite roligt att kravlista  på klädsel nästan var mer detaljerad än kravlistorna i de projekt jag jobbar. Kraven finns på en golfklubb i Kapstaden där Tobbe och Jocke ev ska spela.

Av Frida - 30 januari 2010 14:03

On the course

GENTLEMANLADIES
  • Recognized golf shoes with soft spikes
  • Smart tailored long trousers
  • Smart tailored golf shorts (shorts with a belt)
  • Sport socks (any colour)
  • Recognized golf shirt or polo neck (incl. ‘mock’ golf shirts)
  • Shirt with collar and sleeves
  • Shirt tucked into shorts/trousers
  • Golf hats with peak to the front
  • Plus two’s and plus four’s with appropriate socks
  • Recognized golf shoes with soft spikes
  • Smart tailored skirt of an appropriate length
  • Smart tailored long trousers
  • Smart tailored golf shorts (shorts with a belt)
  • Sport socks (any colour)
  • Traditional collard or crew neck golf shirts to be tucked into trousers or skirts at all time
  • Tailored waist length ladies golf shirts need not be tucked in
    Sleeveless golf shirts may also be worn
  • Golf hats with peak to the front
NOT PERMITTEDNOT PERMITTED
  • Metal spikes or running shoes
  • Sleeveless or collarless shirts or t-shirts
  • Denim shorts, denim trousers, running shorts, rugby shorts, draw-string trousers or draw-string shorts
  • Tracksuits
  • Rugby shirts
  • Bold commercial advertising or numerals on shirts
  • Metal spikes or running shoes
  • Denim shorts, denim trousers, running shorts, athletic shorts, draw-string trousers or draw-string shorts
  • Tracksuits
  • Sun tops (tube tops / spaghetti string)
  • Bold commercial advertising or numerals on shirts

Av Frida - 30 januari 2010 09:44

-18 ute och vi solar i bikini i vardagsrummet. Bok, dricka, kamera, telefon och en skön solstol. Vad kan man mer önska?

  

Av Frida - 29 januari 2010 20:37

Wilma blåser med munnen

Wilma: Mamma det är bara en enda sak jag behöver träna på

Blåser

Wilma: Vissla, jag kommer ALDRIG klara det...

Av Frida - 29 januari 2010 20:27

Dear Frida,
Not long till your trip to Cape Town. Here at Expedia we’ve put together a few helpful tips to help you along. You can even check your travel details online!

Bon Voyage,
The Expedia Team


Travel tips

* Passport, Money, Tickets... are the most important so keep them safe but try to remember where you've hidden them.
* Make several copies of your passport. Leave one copy at home and keep the other with you in case you lose your passport.
 *Make sure your luggage is marked it will be easier to find on the baggage carrousel.
* If you're flying long haul, start adjusting your sleeping and eating habits closer to your destination's time zone to help avoid jetlag.
* Pick up all your items from the dry cleaners.
Finally, don't forget your camera... it's always useful to show off and make people jealous on your return.

Av Frida - 29 januari 2010 18:38

Vi har inte kommit längre än till middag gjord på lera. Wok är det med grönsaker och sedan fiskkakor till efterrätt. Det blir inte mer än såhär idag - bloggande alltså för jag har strikta order att stänga ner datorn. NU.

  

Av Frida - 28 januari 2010 22:37

Idag kände jag mig som en myra som slåss mot en elefant. Förstår ni då hur liten man känner sig. Liten men ändå sådär jäkla ettrig kände jag mig. Sådär riktigt irriterande. Vi får väl se om den där elefanten låter sig påverkas. Det är väl rätt tveksamt, men snacka om utmaning.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards