Alla inlägg under juli 2010

Av Frida - 31 juli 2010 22:22

Smutsiga fötter är ett bevis på en bra dag. Nu är de tvättade och sover i sina sängar. Vi mötte kusinerna som anlänt för en vecka på Gotland på Toftagården ikväll. Kul tyckte alla.


Idag fick vår kanin Sigge åka hem till gården igen. Inga tårar från tjejerna. Det är väl mest jag som tycker det är tomt att inte ha någon att mata med sallad och fylla på vatten till och kolla till på dagarna. Hälsade också på en kompis med nybyggt hus i Fide - fint och inspirerande att se.


  



Av Frida - 31 juli 2010 06:54

Springa rakorna mellan Tofta och Västergarn och lyssna på Sommar i iPoden. Nu ska vi bara se om det sega bredbandet pallar så jag får ner några nya program så ska jag snart sticka iväg.


Jag klagade tidigare på att jag inte hade hört några höjdare än. Nu har jag hunnit med några fler och det artar sig bra. Ulf Malmros var bra (såg för övrigt också Bröllopsfotografen efter det, bra!), Eva Dahlgren (hade någon fördom att det skulle vara för tungsint för mig, men icke), Per Holkneckt, Johan Rabaeus (helt plötsligt känns inte hösten så farlig om man får boka en biljett på Dramaten).



Av Frida - 30 juli 2010 22:16

Äntligen är Wilma på benen igen. Hon fick en lugn dag hemma ändå, men då det var kusinkalas här hemma i huset så åkte vi in till Visby och åt middag. Middagen blev på ett riktigt sunkigt, men otroligt fullsatt och populärt ställe. Pippirestaurangen som Tilde och Wilma kallar det, det finns en pippilekstuga med en tv i och en utklädd Pippi på plats. Jag rekommenderar det inte, maten är allt annat än bra, det visste vi redan sen förra gången, men Tilde och Wilma var så lyriska så det fick avgöra.


Sedan gick v i en promenad i stan. Elin och jag gick och gapade när vi såg de 15 år yngre människorna komma berusade från after beachen kl 19 och Tobbe gick ett par steg efter och försökte se cool ut på något sätt.


Visby är i alla fall vackert som bara den och jag bara älskar att vara här. Bara att gå in på macken känns mysigare här än hemma. Jag vet inte om det går att se på bilden, men vyn är fantastisk från bilfönstret på väg hem.

  


Av Frida - 29 juli 2010 20:49

Då får man ta på kockmössan och laga kanelglass (?) och hacka frukter i köket kl 20.30 på kvällen. Mamma och pappa säger inget. De bara tar kort. Barnlyx.

  

Av Frida - 29 juli 2010 12:41

Eftersom Wilma fortfarande inte är pigg (hur segt är inte detta?!?) så lånade vi tillbaka vår vagn av Tindra en stund idag för en liten promenad och frisk luft. Men hon är ju så lång så hon knappt får plats längre. Hon har vuxit i sommar.   

Av Frida - 28 juli 2010 20:08

Lika aktuellt idag som för ett år sedan är detta inlägg daterat 28 juli 2009

http://rydstromskok.bloggagratis.se/2009/07/28/1866253-jag-och-kristin/


Man får kämpa lite med detta mantra.

Av Frida - 28 juli 2010 16:06

Vårt körsbärsträd

  

Våra vinbär

  

Av Frida - 28 juli 2010 16:04

Smultron hemma

Tomater hemma

          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards