Alla inlägg under maj 2010

Av Frida - 31 maj 2010 22:36

Tilde ska tydligen både ha disco och hoppborg på sitt 7-årskalas? Kan man hyra en hoppborg? Det vore nåt det att ha på gräsmattan. Tilde och wilma övertog en studsmatta i området idag. ´De hade frågat sa dem, när jag hittade de skrikandes och hoppandes på någons baksida (ingen syntes till så de var väl bortskrämda av dessa små sotiga barfotabarn). "Jag kommer ju ALDRIG få nåon studsmatta" säger Tilde. "Ni säger ju att den tar upp hela baksidan" hon har helt rätt. Men på Gotland kanske, vad säger du morfar? Skulle det vara galenskap?

Av Frida - 30 maj 2010 19:06

Ja tiden går snabbt nuförtiden. I helgen har det varit fullt schema. Igår 40 årsfest hos Tobbes kusin. Riktig fest och mycket trevligt. En kopp kaffe vid 23 tiden hindrade mig från att somna. Sedan gick vi inte hem förrän vid 2-tiden. Kanske inte riktigt vad som behövdes med tanke på minus på mitt sömnkonto men man kan ju inte bara tänka rationellt jämt. Tjejerna sov med sina kusiner hos farmor och farfar så de hade också fest hela kvällen och förmiddagen idag. Annars har jag plockat lite ogräs, Tobbe klippt gräsmattan, jag plockat och plockat ute i trädgården och det känns som det liksom är samma visa varje helg. Jag konstaterade att det som krävs är att man är hemma hela helgen och går och småplockar. Och hemma hela helgen är vi sällan och vill inte heller vara för den delen så ja det går liksom inte riktigt ihop. Nu blir det snart grillat och årets första färskpotatissallad.

Av Frida - 28 maj 2010 23:12

Jag har ju gått omkring hela vintern och längtat efter en kväll på Dramaten. Det tog ända till sommaren innan det blev verklighet. Men vilken fantastisk pjäs! Det var en av de absolut bästa jag sett tror jag nästan. Nu var det ju ett tag sedan sist, men det här var en riktig toppnotering. "Scener ur ett äktenskap" med Jonas Karlsson - SUPERBRA och Livia Millhagen - OCKSÅ SUPERBRA. Det är så befriande efter en hel vecka med ett liv på jobbet långt ifrån Dramaten att se detta. Det här kommer jag leva länge på. Tyvärr tror jag inte det finns biljetter att köpa annars rekommenderas den varmt. Vilken härlig kväll! PS Tack Elin och Jocke ! DS

  

Av Frida - 26 maj 2010 19:09

Idag var det heldag för Wilma i Tildes skola. Wilma tog på sig AIK kepsen och AiK tröjan. Tobbe var lite tveksam (?)... Men jag förstod inget och tyckte absolut hon kunde ha det på sig. Jag förstod senare varför. De ringde från skolan på eftermiddagen. Wilma var ledsen för några killar i Tildes klass hade sagt att "AIK suger"... Det här uttrycket har Tilde nämnt hemma och det var väl det Tobbe kom ihåg imorse när hon klädde på sig. Jag åkte och hämtade, men det var nog inte så farligt ändå. Hon verkade glad när jag kom. Jag frågade om det varit kul och det hade det "förutom när det var några som inte gillade AIK". Ja Wilma och jag är lika på många sätt, men när det kommer till AIK har hon nog fått Tobbes gener.


Till middag blev det bulgursallad och rökt makrill från Linas. Mycket gott och tjejerna åt, även om bulgur var sådär.

Av Frida - 25 maj 2010 21:52

Tobbe kollar på Kobra och drömmer om att få gå på disco i Miami? Själv ska jag krypa till kojs tror jag. Tog en skön promenad i vårljuset hem från tunnelbanan idag. Det som räddar mig i dessa tider är ljuset, sommaren, lukterna och alla fågelsånger.

Av Frida - 23 maj 2010 23:30

Nu är sommaren säkrad. Alla transporter fram och tillbaka vid midsommar, och för semestern. I år blir det Gotland för hela slanten. En månad. Det känns så fantastiskt skönt att se fram emot detta.       

       

Av Frida - 22 maj 2010 18:23

Kan det bli nåt? Där bredvid vill jag ha massor av blommor. Inget ogräs me mycket blommande. Vi får väl se hur det  blir med det.

  

Av Frida - 22 maj 2010 18:21

vad det är för något. Det är buskar som ska skymma de fula stubbarna i backen. Men ingen verkar riktigt förstå. Herregud det är väl inga slottsträdgårdar vi har här i området eller? Måste allt vara så symmetriskt? Det är väldigt konstigt att vi inte gör en hel häck. Det kommer bli bra. Det ska växa lite vilt har jag tänkt. Men nu ser det kanske lite konstigt ut.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards