Alla inlägg under juni 2009

Av Frida - 30 juni 2009 22:41

Idag var en sån där dag när jag gjorde allt som inte hör varken vardag eller mina principer till. Bestämde på morgonen att TV:n och barnkanalen fick vara på. Men någon draghjälp fick vi inte där vilket var meningen. Det verkligen känns att vi alla i familjen liksom har slut på energi för att samla ihop oss på morgnarna och få till det som krävs. Vi liksom stretar emot allihop åt varsitt håll och tar lång tid på oss, småtjurar, gnäller och skriker mest åt varandra. Nej nu måste det vara semester snart och det är det ju.


Sedan var det stressstressstress på jobbet, konstaterade att jag ej har mässlingspruta, stressstressstress hämta T och W och åka till simskolan. Tilde hoppade i, men ville inte simma med fröken och jag gjorde det som är helt mot mina principer - blev sur och grinig, sa "jaha då åker vi hem då, bestäm dig nu"  - Tilde blev ledsen - jag blev ännu surare - vi klädde på och av, på och av, och till slut hoppade hon i och var med en stund. Jag hatar föräldrar som stressar och pressar sina barn till aktiviteter och idag stod jag där och höll på själv. Fy skäms. Jag och Tilde försonades och jag tror det hela slutade väl trots allt. Lappade över det med att de fick varsin glass sedan.  


3 dygn kvar till sommarlov - överarbetad mamma med ringar under ögonen behöver sova, vila och ligga på en filt i almeldalen De 3 dygnen som är kvar innan semestern räcker inte till. Hujedamej säger jag bara.

Av Frida - 29 juni 2009 22:17

Sitta ute och jobba är roligare än att sitta inne. Det är så härligt med sommar. Jag har 3 lager svett på kroppen efter mina 3 cykelturer idag till och från jobbet och sedan hem från annat dagismöte. Men det är det värt - värmen nu är toppen, ´jag klagar inte.


Jobbet är just nu på maxmax nivå och det är bara att inse att det inte spelar någon roll hur mycket jag gör. Jag blir ALDRIG klar, inte de närmsta 2-3 åren så 5 veckors semester är vad som behövs för att överleva. Overkligt att det bara är 4 dagar dit och så skönt!



Av Frida - 28 juni 2009 22:13

var alla nya saker ska förvaras. Oj vad mycket fina paket hon fick idag. Hon blev superglad för allt. tack alla som var här och uppvaktade!


Av Frida - 28 juni 2009 22:11

som aldrig tog slut. Först började alla gallskrika för att det var myror - inga frilufsar här inte - sedan hade Tobbe anlagt en riktig tuff skattjakt där jag fångade upp alla rädda (och trötta för det var en lkång och tuff bana i skogen...) som tyckte kalasmonstret, trollet och häxan var läskiga. Mycket saft gick åt. Tilde var supernöjd. "Tack mamma för allt du gjort idag" sa hon till mig ikväll. Jag vet inte om det var pappa som sagt åt henne eller om hon bara blivit så stor och omtänksam mot sin svettiga mamma.

Av Frida - 28 juni 2009 22:10

Av Frida - 28 juni 2009 22:10

Av Frida - 28 juni 2009 12:21

6 år idag! I köket har och i huset pågår ca 5-6 parallella projekt för att få ihop dagen med dagiskalas och släktuppvaktning. Samtidigt som våra barn skriker mest och högst i området.

Av Frida - 27 juni 2009 20:49

var det på Utö idag. Första badet för säsongen - jag jobbar för att bevisa att mammor kan bada. Vi blev verkligen bjudna på en jättehärlig segeltur med Tilde och Wilmas favoritkompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards