Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 31 januari 2009 21:41

Vem vill ha en 10 kg glasskulptur som föreställer ett virus?

Av Frida - 31 januari 2009 21:33

Jag andas genom näsan, inte helt fritt


Tobbe: Sluta!

Jag: Vadå?

Tobbe: Dra in sådär jag blir helt nervös

Jag: Men jag måste få andas HOST HOST HOST (hostanfall)

Tobbe: Sluta!

JAg: Nej men nu får du lägga av, jag måste få andas HOST HOST HOST

Tobbe: Sluta hosta, drick något

Jag: Det hjälper inte HOST HOST HOST

Tobbe: Jag blir helt nervös, bli inte så upprörd, då hostar du bara mer

Jag: HOST HOST HOST Men jag måste få andas, jag har inte snor i näsan, jag har tagit näsdroppar! HOST HOST HOST


Tobbe är rädd om mina bihålor tror jag.


Jag är less på det här sjukandet nu.

Av Frida - 31 januari 2009 12:22

om världens starkaste kan böja en skeppshult stekpanna?

Av Frida - 30 januari 2009 17:40

När Antikrundan börjar bli spännande, då är det dags att bli frisk. Repris var det också. Inte ens ordinarie sändningstid.

Av Frida - 30 januari 2009 14:39

Hej!
Hur är läget med er? Det var verkligen jättekul att ses.


Vi har varit helt däckade i influensa sedan i helgen. Så det var tur det var förra veckan du kom. Det började med Wilma i lördags, jag i söndags och Tilde i måndags. Vi har fortfarande feber alla 3, hur segt som helst. Tobbe är frisk än så länge. Han åkte på konferens idag och sover borta. Nu känner jag mig nästan sämre så jag vet inte om det var en bra idé, men han kommer hem imorgon bitti om det behövs... Jag har inte varit utanför dörren på 5 dagar. Jag kom på att jag nog knappt varit sängliggande mer än max en dag sedan jag fick barn. Hade influensan för 10 år sedan, det är nästan sist jag kommer ihåg att jag var sjuk.


Hoppas ni mår bra, Fy sjutton vad less jag blir på det här. Januari-februari är  våra värsta månader. Till i mars måste vi i alla fall vara friska.

Vi hörs, kram Frida

 -------------------------------------------------

Hej,

tusen tack för senast.


Här är det också sjukt värre. Någon har varit sjuk varje dag. Vi har någon blandning av förkylning och kräksjuka. Alla barnen har kräkts och jag har haft ont i magen samtidigt som vi är rejält förkylda. Nu är A hemma med halsont och G har kräksjukan. Det är verkligen jobbigt när de är så små. Dels för man blir orolig för dem och dels för att de verkligen kräks överallt. I soffan, på mattan i sängen, i golvspringorna där de inte går att få upp. Samtidigt har tumlaren gått sönder. Misär.

Krya på er. kramar XX


--------------------------------

Hej!
Fy det låter jobbigt. Då verkar ni också vara i sjukträsket. Magsjuka är ju ingen höjdare, det värsta för oss är väl att vi kommer få det efter det här. Det är ju såna tider, så det passar väl bra att få det nu när vi blir friska från detta... SUCK.
 
Ja krya på er så ser vi fram emot att bli friska och ses i mars.

-----------------

Hej,


Här har vi just kompletterat det nedkräkta hemmet med stopp i toan. Jag håller på att bli galen.


Ska gå och hämta A nu som för första dagen kunnat gå till dagis.


Kram XX

---------------------------

Försökte ringa dig, missade ditt samtal precis men när jag ringde tillbaks kom jag bara till telefonsvarare.
 
Låter riktigt tungt med stopp i toan också. Ni har väl bara en toalett också?
 
Vi kan höras senare,
Frida

Av Frida - 29 januari 2009 20:20

Tilde: Wilma säger att man får säga jävlar. Hon sa det 2 gånger!

Wilma: Men jag kommer inte att dö.

Jag: Nej, men det är ett ord som man inte ska säga.

Wilma: Jag dör inte.



Av Frida - 29 januari 2009 20:17

Det känns som alla åker till solen utom vi i år. Grannarna runtom är i solen, ska till solen eller har varit. Det känns i alla fal så. Jag vill också. Det roliga är att jag kollar in på ving.se var och varannan dag för att se priserna i februari - vår lediga sälenvecka - men jag förstår inte vad jag väntar på. Att resan ska kosta 2000 för hela familjen eller? Eller så tänker jag att det är bra att ha koll om det bara skulle dyka upp lite tusen att spendera. Man vet ju aldrig. Gäller att alltid vara redo. 

Av Frida - 29 januari 2009 16:26

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards