Alla inlägg under september 2010

Av Frida - 30 september 2010 23:00

Mia, Fia och jag ska till Gotland. På lördag är det Visbydagen. Mickes biluthyrning möter oss på flygplatsen och i väskan packar vi varma tröjor och vin. Det ska bli en mysig helg. Halvledig dag hemma imorgon med tjejerna så hinner jag vara med de också. Nu dags att sova - alldeles för lite av den varan denna vecka. Mina kollegor tyckte jag såg mosig ut idag.


Av Frida - 30 september 2010 22:37

Då hamnar man sist på tandlistan  

Av Frida - 28 september 2010 22:54

Det här kan inte bli annat än bra. Mickes biluthyrning på Gotland kommer med bil till flygplatsen. Som hittat.


En sådan här kanske

  


Från hemsidan:

Företaget grundades 1989 av Mikael (Micke) Sandberg. Det började sommaren dessförinnan då Micke hjälpte till att meka med "Rent a wreck"-bilarna i Visby. När de senare ville avveckla tog Micke över de ca 25 bilarna som de flesta var av märket Vaz Lada.

 

 

Av Frida - 27 september 2010 19:29

Jaha nu verkar telefonen ha gett upp helt. Jag har inte berättat historien om hur dne betett sig i helgen och hur jag igår kväll på riktigt blev rädd att min telefon skulle börja leva och gå till attack. Den har tagit bilder av sig själv och vägrat lyda order och frågan är vad som tagit åt den. Den kanske gått in i väggen vad vet jag. Nu är den i alla fall bara apatisk och vägrar ens låta mig slå in pinkoden.


Nästa grej är hyrbil inför fredagens tripp till Gotland. Ringde två hyrbilsbolag en kvart innan de stängde idag och både hade hyrt ut alla sina bilar i helgen. Hjälp.. Är det så poppis med weekend på gotland eller har de bara en hyrbil per bolag?Jag hittade ett ställe på nätet och har bokat (hoppas det inte var lurendrejare för jag betalde på direkten)- men det är fortfarande unconfirmed så jag inväntar med spänning morgondagens besked. Vi landar rätt sent och har därför tänkt ut ett upplägg där vin och snacks ska transporteras med och frukost ska intas på toftagården på lördag. Får se om det faller mitt ressällskap i smaken - detta är nu mailat till de för avstämning. Hoppas sedan affärer och systembolag är öppet i visby på lördagen.

Av Frida - 26 september 2010 20:43

Vi ligger och läser bok vid läggdags.


Tilde: Nej, nu tänker jag på att man kan bli ett djur kanske när man dör. Jag vill inte det. Tänk om man blir en fluga. Jag vill inte.

Tystnad

Tilde: För tänk om jag blir en fluga och jag dör före Wilma, då kommer jag så kan hon smälla mig så jag dör. Så man ska bara vifta bort flugor tycker jag inte döda dem.

Wilma: Men om jag också blir en fluga Tilde, då blir det inte så. 


Några minuter senare när jag läst två sidor i boken sover båda sött. Undrar vad de drömmer.


Av Frida - 25 september 2010 20:23

så var hon lite hängig idag och kom inte till start. Tobbe hade ingen att jaga så tiden blev något sämre än förra året - han var på väg att bryta bara därför. Men jag tycker 2.26 är en bra tid på Lindingloppet - han ska vara nöjd.


Själv åkte jag vilse i Vällingby idag. Herregud - folk är galna - den här köpcentrumhetsen på lördagar hur orkar folk sitta i bilkö för att åka till köpcentrum på helgen. Räcker det inte med trafikköer på vardagar. Passerade även Bromma blocks (?) av misstag med bilen och där var det kaos. 1 timme tog det mig från Vällingby och hem - sen åkte jag i och för sig vilse också då som sagt.  


Tacka vet jag Visby - där följer man muren. Dit åker jag nästa helg.

Av Frida - 25 september 2010 20:16

Nu dricker vi Rioja och tänder ljus.

Av Frida - 25 september 2010 09:18

Tjejerna har sovit hos mormor inatt så jag började dagen med sovmorgon till 8.30 De senaste veckorna har jag inte varit så värst mycket ledig. Så nu är det dags för en ledig helg. Det behövs. Solen skiner och jag ska springa i skogen. Sedan ska jag åka och handla. Tobbe ska springa Lidingöloppet idag så han är mest fokuserad på det. Harklar sig och pratar om Charlotte Kalla som tydligen också ska springa? Jag tror han har ett hemligt mål att springa lika snabbt som henne men det erkänner han inte. Vi får väl se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards