Alla inlägg under mars 2012

Av Frida - 31 mars 2012 17:36

Nu skiner solen och det ser så vårlikt ut, men oj vad kallt det är ute. BURR

 

Av Frida - 23 mars 2012 19:02

Det blev våfflor med glass och sylt i Blecktornsparken idag. Vilken vårkänsla!

 

Av Frida - 22 mars 2012 20:44

att jag skulle blogga mer nu när jag inte jobbar. Men jag hinner ju aldrig sitta vid datorn. Iphone funkar fint när man ammar i soffan men från den kan jag inte blogga. Jag vill liksom inte riktigt lägga ner bloggen, men det kommer nog fortsätta vara lite dåligt uppdaterad en period.


Imorgon är det i alla fall 10 årsjubiluem. För 10 år sedan låg jag i Sigtuna med hög feber och ont i halsen och laddade för den stora bröllopsdagen. Hade någon sagt då att jag skulle sitta i soffan med 3 barn 10 år senare hade jag aldrig trott på det. Det är ju väldigt fantastiskt faktiskt!



Av Frida - 14 mars 2012 08:55

Tänk att en liten bebis kan producera lika mycket tvätt som alla oss andra 4 tillsammans. Herregud tvättmaskinen går i ett med kläder och handdukar. Jag har mer och mer fått dra ner på strykningen av kläder för att inte tappa tempot. Funderar dock på att införa tvättregler för att slippa höra tvättmaskin och torktumlare hela tiden. Kvällstid får den vila, det är första steget... Nu amning efter jobbig lämning idag. Puh det tar på krafterna att få allt att funka efter en flytt.

Av Frida - 9 mars 2012 20:42

Ännu en vecka har gått och tiden går fort.


Wilma har börjat på förskolan den här veckan och det känns verkligen som vi hittat ett bra ställe. Det var ju en slump att jag ramlade över och ringde dit och att de hade en ledig plats. Verkar vara jättebra personal, mysiga barn och Wilma har trivts från första dagen. Nu är hon helt slut och ligger mest och skriker i soffan, men det är inte så konstigt.


Jag och Emil har tagit vår första egna promenad, kändes riktigt konstigt, men väldigt mysigt. Vi har börjat utforska Söder och oj vad härligt det känns med närheten dit. Fin utsikt från Fjällgatan trots lite molnigt väder idag.

 

Tilde var hemma hos en kompis från skolan i veckan som hade två marsvin. 

 

Veckan avslutades med att en tjej kom och ringde på som bor i vårt hus. Tilde och Wilma har satt upp en lapp i porten och efterlyst kompisar och det var kul att det äntligen ringde på. 


Nu är det helg och imorgon ska Tobbe och tjejerna på genrep av melodifestivalen i Globen tillsammans med kompisar till Tilde. Det blir nog en riktigt höjdare. 


Nu dags att ägna lite tid åt knorrande killen i soffan. Tänk att en liten bebis kan göra så mycket ljud. Misstänker att han är släkt med Franks vita lammbebis, han låter lite som ett lamm emellanåt när han ger ljud ifrån sig.

Av Frida - 2 mars 2012 17:46

Sista dagen i backen - idag var det blåsigt men det blev en heldag i alla fall.

 

Tobbe fick ta sig en tur ner till vasaloppsstarten för att träffa glasmästarn, såhär fint var det där

 

Imorgon bär det av hemåt igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards