Alla inlägg under september 2008

Av Frida - 30 september 2008 20:31

Tilde: Jag vill ha loka!

Wilma: Jag vill ha loka!

Tilde: Jag vill ha först!

Wilma: Jag vill ha sist!


Helt överens, de är lika förvånade som jag.



Av Frida - 28 september 2008 17:58

Wilma: jag vill inte ha fiskbullar jag vill bara ha potatis

Tilde: vill du ha korv och potatis?
Wilma: JA!

TIlde: Jag gör det åt dig

Mamma. Nej, ät nu fiskbullar.

Tilde: Mamma kan du göra korv åt Wilma?
Mamma: Nej nu blir det fiskbullar

Tystnad

Wilma: Nej det går inte jag vill ha både och! (Försker få en potatisbit och en fiskbullebit på skeden)

Wilma: JAG TYCKER OM FISKBULLAR!

TIlde: vad bra, nu dricker vi lite Wilma

Tilde: Wilma, om du gillar såsen gillar du fiskbullarna

Wilma: Jag gillar inte fiskbullarna!
Wilma: Mmmm vad gott (äter fiskbullar)

Tilde: Jag vill ha mera mat, Wilma kan jag få dina fiskbullar

Wilma: Nej


Jag tror hon tycker om fiskbullar


Undrar hur det går för AIK i matchn på Råsunda



Av Frida - 26 september 2008 19:15

Frida: Tilde på torsdag ska ni på utflykt och ha med er matsäck

Tobbe: Vadå? Lunch också?

Frida: Ja för hela dagen, lunch och mellis

Tilde: Då kan jag ha pannkakor med mig!

Wilma: Jag ska följa med och jag kan ha bearnaisesås med mig

Tilde: Det är mitt dagis

Wilma: Bearnaisesås, kött, ris

Tilde: Du får inte följa med.

Wilma: JAG VILL OCKSÅ FÖLJA MED!

Tilde: Vet du pappa, idag la Adam en fis i samlingen!
Tilde: Pappa, nu måste du skratta! Adam sa att Italien hade fisit.


Lite senare...

Wilma: Om inte jag får en cykel på min födelsedag kommer jag knycka en.

Frida: Vadå knycka?
Wilma: Hos Tant Berg

Tilde: Jag vill ut och cykla


 Tobbe: Imorgon ska vi på bröllop

Frida: Det är pappas kompis som ska gifta sig

Wilma: Ska pappa gifta sig med sin kompis?




Av Frida - 23 september 2008 20:16

Inatt sov tjejerna oroligt. Tilde kom i vanlig ordning över redan vid 12. Jag hade knappt hunnit somna då.


Wilma gick upp 04.00, vägrade sova, ville lyssna på Lotta och låg och tittade på gruppfotot från dagis. Jag halvslumrade i sängen till kl 5.00 när Wilma kom och sa att hon inte ville sova själv. Då gav vi upp och alla gick upp. Wilma somnade sedan på golvet strax innan det var dags att gå till dagis... Där var det fotografering idag.


Senare ikväll:

Mamma: Tog ni kort idag?

Wilma; Ja, men jag fick bara klistermärke, inga Wilmor (=kort på Wilma) :-)


Tilde hade det bra idag trots gårdagskvällens funderingar. Idag fick de öppna bokpaketen som alla lämnade på dagiskalaset i fredags. Tilde hade öppnat "Jul i Bullerbyn". Böckerna är till skolans bibliotek.

Av Frida - 22 september 2008 21:57

Tilde sa att hon inte mådde bra ikväll. Men sedan verkade det vara för att hon inte ville gå till dagis imorgon.

Har det hänt något? frågade jag

Tilde: A sa att jag ej fick vara med.

Mamma: Men det finns ju så många andra du kan leka med

Tilde: Hon sa att jag fick vara med om jag hittade en pinne. Men jag tyckte det var så jobbigt att hålla den.

Tilde: Jag vill inte gå till dagis imorgon mamma. Jag vill inte.


Lilla gumman. Tänk vad jobbigt livet kan vara. Jag vill ju bara krama henne och säga åt alla att ingen nånsin får vara dum. Samtidigt är ju livet så. Det är svårt att vara liten och det är svårt att vara mamma.


Wilma, hon lyssnade på Lotta och somnade inte förrän 21.30 Jag skulle försöka mig på samma knep som Tobbe säger funkar. Att bara lämna henne och så somnar hon. Men hon ropade ju bara och kom springande efter hela tiden. Det måsta vara ett pappaknep det där.

Av Frida - 22 september 2008 21:33

Tobbe: Jag har slutat skaka hand.

Frida: Vadå?
Tobbe: Ja nu orkar jag inte skaka hand med alla nyinflyttade längre. Om de inte sträcker fram handen så säger jag bara hej. Jag orkar inte mingla jämt.


Bra sagt tycker jag. Jag skakar inte heller hand så ofta längre.

Av Frida - 21 september 2008 20:22

Det kom inga tjuvar inatt, trots att Tobbe var borta. Jag har ju inte avslöjat här var vi bor, men man vet ju aldrig. Diskmaskinen knakar lite.  Inatt kan jag i alla fall sova lugnt.


En blogg gör verkligen att det blir tydligt vilka gränser jag har för vad jag berättar och inte. Inte så att jag har några hemligheter att dölja, men ändå.

  

Saker som jag vill göra de närmsta åren:

1. vara en bra mamma

2. jobba och / eller bo utomlands eller kanske bara i en annan del av Sverige

3. vara riktigt bra på att sortera sopor

4. göra något bra, helst ekologiskt eller humanitärt

5. vara chef kanske


Visst låter nr 4 riktigt bra, ska försöka utveckla det lite mer allt eftersom.



Av Frida - 20 september 2008 21:56

2 vuxna och 3 barn på tjejmiddag. Ett under att bara en kaffekopp spilldes ut på hela kvällen.  Bordsunderlägg, tallrikar, vinglas och pippiglas for runt och bytte plats hela kvällen. Och ungefär 20 samtal fick avbrytas.


"Mamma! titta upp" "Du är en tupp!"

"Mamma titta dit" "Du är en skit"


Tilde: Mamma, jag vill sova nu. Säg åt T-L att gå hem nu.

Mamma: Men vi har gäster så kan man inte säga.

Tilde: Men säg det då. NU. Jag vill läsa saga med dig nu!

Wilma: Jag orkar inte gå! Du måste bära mig.

Tilde: Mamma, T-L säger att jag inte får mina bebisnycklar.

T-L;S mamma: T-L har du Tildes nycklar.

Inget svar.

T-L: s mamma: Har du dem nånstans?

T-L: Nej, de ligger där. pekar.

Vi hittar de i en låda. vilken tur.

Ses snart igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards