Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 22 november 2009 10:31

Tobbe går ut och springer.


Jag tänker att nu ska jag minsann bara ta lite kaffe och sätta mig och läsa lite i boken jag köpte igår.

- Mamma kom och hjälp mig slå in paketet

- Mamma kom och hjälp mig

- Mamma var är saxen

- Mamma kolla kolla vad tjock marsvinet blivit

- Mamma KOM NU och hjälp mig

Hjälpa, plocka upp skräp från golvet

- Mamma följ med mig upp

- Mamma Tilde ritade på mig BUÄÄÄ

Hänga tvätt

-  Jag ville inte hon skulle ha pennan

- Förresten mamma förlåt det kom två blå prickar på väggen när jag tryckte för hårt. Men det var på den vita väggen.

Försöka torka prickar från väggen.

Dammsuga brödsmulor i soffan.

Nu sätter jag mig.

- Mamma jag vill ha tre mackor

- Mamma nej inte så små, tre stora mackor

- Mamma det är inget ljud på datorn

- Mamma jag är törstig

Nu sitter de framför tv:n och tittar på Håkan Bråkan

- Hallå!

Tobbe: - HALLÅ!

Ja nu kom han hem igen. Jag har påbörjat två koppar kaffe och läst 1,5 sida uppdelat på 10 tillfällen.

Nu får jag gå ut och springa.


Detta är ändå en ganska lugn söndag.



Av Frida - 21 november 2009 18:03

Nytt middagsförsök med gästerna som vi bjöd in för 2 veckor sedan.

Av Frida - 21 november 2009 11:59

och njuta så mycket det går av det som kanske blir novembers enda soldag.


Av Frida - 21 november 2009 11:58


Med badankorna  

Aj

Av Frida - 21 november 2009 08:38

Av Frida - 20 november 2009 18:44

  

De vann!!! Jippi!!!

Av Frida - 20 november 2009 18:11

   Tobbe: OK familjen kom här nu. Nu ska vi ha familjeråd

Spännande...

Tobbe: Vill ni ha wok eller tacos till våran fredagsmysmiddag?
Tilde: Jag vill ha wok

Wilma: Jag vill ha tacos

Jaha vad gör vi nu då?
Tobbe: Vi kan lotta

Wilma: Om det blir wok kommer jag inte äta

Tobbe: Vem ska dra?

Tilde: JAG Wilma: JAG!

Tilde: OK wilma får dra

Det blir wok

Wilma: NEEEEJ vi gör om! Jag tänker inte äta.

Tobbe: Men om vi drar om och det blir wok hur blir det då?
Wilma: Då tänker jag inte äta.

Wilma drar wok igen.

Sedan tar hon och jag fram en falukorvbit i kylen och vi lagar nu wok.

Av Frida - 19 november 2009 22:40

Väldigt mycket nu. Vi hörs

Ovido - Quiz & Flashcards