Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Helgprojekt

Av Frida - 28 november 2009 17:02

Varje helg tänker jag att jag ska boka en massagetid inne i stan och bara ta det lite lugnt. Jag tänker det varje helg men sist jag var på massage var i Sälen på min födelsedag. Nu är klockat 17:02 och förutom att jag satt på tåget och bussen ut hit till Sigtuna där jag är nu så har jag inte suttit på hela dagen. Vaknade 6.15 Åh nej måste hon vakna mitt i natten. Jaha klockan är 6.15 dags att gå upp. Jag ska sova borta ikväll så det är min tur. Mamma jag är hungrig och törstig. Två mackor med smör, utan kanter och inte vikta ska de vara meddelar Wilma. Kort därefter vaknar Tilde. Hon är trött och gnäller över det. Sedan tar jag lite kaffe. Plockar ur diskmaskinen. Gör mackor till Tilde. Tar fram "bara en julgrej" till Wilma. Hon är på god väg att ta hand om alla tomtar innan det ens är första advent (hon har definitivt ärvt julgenen av sin mamma). Väcker Tobbe. Går ut och springer. Snabbduschar för att hinna in till stan innan allt folk kommer dit. Packar ihop alla och klär på alla under mycket protest. In till stan. Julskyltning på NK - mysigt. Köpa julsaker på Clas Ohlsson (ja kändes mer ekonomiskt att låta tjejerna shoppa loss där). Kolla leksaker på BR. Köpa saffransbulle till Wilma som hon sen spottade ut. Få med sig båda tjejerna till korvkiosken utanför NK medan Tobbe kollade på kläder. Äta korv. Be om mer ketchup till korven. Wilma fortfarande arg och tryckte i sig hela korven i ren protest. Köpte sedan två korvar till - bara till Wilma förstås. In i bilen igen. Till Plantagen. Köpa granris. Köpa julbelysning. Till affären. Handla förrätt till kvällen tjejmiddag och middag till Tobbe och tjejerna. Hämta ut paket på ICA. Hem och packa in alla grejer. Ta hand om småarg nyvaken Wilma. Röja löv i häcken då ursprungstanken var att granriset skulle ligga där. Blev inget bra så det blev granris och belysning intill huset istället. Började kratta löv. Sopa gången. Tvätta leriga uteleksaker. Tömma vissna blommor. Tilde tjatar om att jag ska komma in och ta fram en julduk. Slutför uteprojektet. In och plocka fram juldukar. Stryka. Oj om en halvtimme måste jag åka. Stryka kläder. Packa väska. Tobbe ute och springer. Tobbe kommer hem. Packa maten. Ut i bilen och skjuts till pendeltåget. Ringer allas mobiler i London för att få tag på grannens telefonnummer så jag har nyckel till huset när  jag kommer fram. Ingen svarar. Nummerupplysningen. Får tag på grannens dotters nummer som ger mig grannens nummer och sedan lyckas jag ringa och säkra upp en nyckel innan batteriet i mobilen piper på sluttampen. Puh. Tobbe frågar: "Vad önskar du dig i julklapp?" Jag vill ha massage på min födelsedag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 12 januari 2017 21:16

Av Frida - 10 januari 2017 22:59

Snöslask och iKEA en trevlig tisdag! Fick ju ändå sova 6 tim inatt - ostört . Vi sladdade in på parkeringen kl 18.50 ich hann beställa köttbullar innan de stängde . Bara en sån sak! ...

Av Frida - 7 januari 2017 18:12

Från sol och flip-flops till snö och täckbyxor! Emil somnade vanlig tid igår men vaknade vid 1.30- samma tid som Tilde och Tobbe gick och la dig. Jag som sovit sedan 23 gick upp och hängde med Emil fram till 6-7 när han somnade om. Jag gick upp 9 och...

Av Frida - 6 januari 2017 20:05

Nu är vi hemma igen. Anlände hemmet ca 23 timmar från dörr till dörr. Allt har gått super, stolt över oss alla. Långt stopp i Chicago där vi dock kunde sitta i SAS loungen och prova typ alla snacks :). Emil kollar Sune i fjällen. Finns pa...

Ovido - Quiz & Flashcards