Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Frida - 23 mars 2009 17:19

att vi inte ätit ute på restaurang en enda kväll på vår Paris-resa, men att det känns som att vi bara ätit på restaurang hela tiden. Fatta vilket bra betyg till Mia och Kjell! De är grymma på att serva sina gäster.

STORT TACK än en gång. Jag måste gå matlagningskurser i flera år för att kunna bjuda tillbaka. Men jag kanske kan bjuda på nåt annat. Får fundera lite på vad det kan vara.


Barnen har varit fantastiska - alla våra 5 härliga barn. De har varit glada, vilda, hungriga, och friska hela helgen.  Minstingen lite extra söt. Ett tecken på att jag börjar få gamla barn, när jag helt plötsligt ser och bara njuter av andras små gosiga barn :-). En 1,5 åring som tar på sig guldsandaletter med klackar går ju inte att motstå, speciellt inte om man får en blöt puss.


Vi ses snart igen. Kramar från oss. Vi är så nöjda och glada efter vår helg. Tilde tyckte det var bättre än hon hade tänkt att det skulle bli.

Av Frida - 23 mars 2009 17:05

Det blev stressigt på hemvägen. Vi hade inte tillräckligt med pengar när vi skulle kliva på flygbussen (ta kort är ju såklart inte så självklart...)  Jag fick springa till champs elysées (4 övergångsställen enkel väg) och fixa pengar till nästa buss, och vi hade sedan minsta möjliga marginal för att hinna till senaste tid för incheckning 10.10 Vi ringde SAS och lyckades checka in via telefon och när vi väl kom fram 10.10 så flöt allt på bra. Så lugnt att jag tyckte vi kunde köpa lite fika, men då ropades våra namn upp och tydligen var vi de som saknades på planet. Men det gick bra. Vi kom på och fick sitta längst bak och lyssna på motorerna. Tobbe var rädd att barnen skulle skada hörseln. Jag lyssnade på BVO på högsta volym i iPoden och drack flygplanskaffe. Wilma somnade i samma stund som hon fick en renklämma i handen.


Snöslask och fortfarande vita fläckar ute härhemma. Jag fortsätter ignorera vinterspåren och fokuserar bara på att det är ljust och att mars snart är slut.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards