Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Frida - 2 mars 2009 20:15

"Klubbor - det är vad tandtroll gillar bäst och vad mammor gillar minst "


Grymt bra ordspråk som jag själv kommit på - bra eller hur. Hur kan man dela ut klubbor sista gången på simskolan? Inte Frida-stylish alls.


Karius och Baktus, läs boken och det finns faktiskt en film också - rekommenderas varmt. Norsk dockfilm är det.

Av Frida - 2 mars 2009 11:35

Wilma: Mamma kom nu så ska vi gå på picknick. Vi ska gå ut nu. HEJDÅ

Jag: Hej-då

Wilma: Nej jag säger hej-då till din telefon, sluta prata nu. HEJDÅ, HEJDÅ

Jag: Ok nu går vi (avslutar jobbsamtalet...)

Wilma: Nu får du smörgåsar här (äter plastmackor) och nu äter vi lite chips. Ger du vår bebis lite välling också? Så nu är vi klara. Nu ska vi gå hem. Imorgon ska jag spela fotboll.

Jag: OK.

Wilma: Men då ska vi inte ha picknick med oss.

Jag: OK, äter du innan då? Gröt kanske så du blir stark
Wilma: Ja (tveksamt W gillar inte gröt)

Wilma: Nu är det morgon, nu ska jag spela fotboll. Jag går och byter om

(Byter om till blå-gula fotbollskläderna)

Jag sitter i soffan utan kuddar och kollar mailen.

Wilma: Hej mamma. Jag har fått en hundvalp, Emelie vill inte ha den. Ska vi gå nu mamma? Nu ska jag spela fotboll.

Jag: Var ska vi?
Wilma: Till matchen. Nu går vi mamma. Vi är bästisar.



Av Frida - 2 mars 2009 08:43

VAB förmiddag. Det är en förbannelse att få förmiddagen nu när solen börjar lysa starkt in i köket och man ser varenda liten dammtuss och brödsmula. Dammsugaren liksom bara måste tas fram då. Suck.


Tilde på dagis. Wilma i soffan med hosta. Pippi, Prusseluskan, poliserna, tjuvarna, Tommy, Pippis pappa och Annika i fängelse (=ligger i krukväxteroch värmeljushållare i vardagsrummet). Jag försöker styra och ställa via mail och sms med jobbet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards