Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Frida - 15 mars 2009 22:28

Tobbe: Är den här bra eller?

Jag: Ska du slänga den?
Tobbe: Ja jag tog en bok från bokhyllan för att slänga. Nej, jag har tagit den ur bokhyllan för att läsa.

Jag: Men varför valde du just DEN?

Jag skrattar mycket.


Boken han tog fram var "Spelet om Telia"

Den känns väldigt överspelad, i alla fall för mig.


Ja då fick man sig ett gott skratt på söndagkvällen i alla fall. HAHA det var verkligen kul av Tobbe. Man kan tro att vi inte har några böcker alls i vår bokhylla. Jag får nog skicka honom på slutspurten på bokrean om det är sådan kris.

Av Frida - 15 mars 2009 21:52

Nu åker vi till Gotland i maj. Det finns en bilplats kvar om någon ångrar sig.


Den den 15 mars 2009 19:27 skrev Frida 

Nu har jag lyckats få plats 16.45 i alla fall inkl bil tack vare en flitig säljare som jag mailat med.
 
Kom på att jag bokat ekonomiplatser, dvs man får försöka hitta en plats i restaurangen och sitta på. Alternativet är att boka vilstolar, vi gör nästan aldrig det, men det beror mer på att vi oftast ändå bara måste springa omkring och jaga barn.
 
Skulle gissa att det blir ca 100-150 kr extra per person. Det betyder att vi får en förbokad sittplats i vilstol, till skillnad från att sitta i "restaurangtorget".

Vad tycker ni?
 
Frida


Den den 15 mars 2009 20:54 skrev Suzanne


Mjaa, jag tycker vi festar till på att inte ta vilstolar (låt oss vara unga och inte så panschiga) - för de ca 400-500 kr tillsammans kan vi ju köpa med oss en flaska champagne ist.
 
Vad sägs?
 
S

Den  15 mars 2009 21:49 skrev Frida

Ja nu när vi fick hyfsade båttider så känns det som det funkar. Värre är det kanske vid 7 på morgonen. Men som sagt jag är van att jaga barn där så för mig är det en njutning att bara få sitta still


Den 15 mars 2009 21:52 skrev Frida

Det finns ju även trappor att ligga och sova i, då kan vi ju framstå som riktigt ungdomliga :-)


Den 15 mars 2009 21:56 skrev Mia

Toppen fixat! Då bokar jag flygbiljetter.


Röstar också på champagne framfor vilostolar! Gärna i trappen.
Mia

Av Frida - 15 mars 2009 17:38

Jag läser om utvecklingen av Bamsetandkrämen på www.bamsetand.se. Det har nämligen skapat lite problem i vår familj. Jag har alltid tyckt att bamsetandkrämen som varit blå, kletig och söt varit skum. Men den har ju varit en barntandkräm som de säljer på apoteket så jag har gått på det. Tilde som är fin i smaken har aldrig accepterat någon annan, och då inte för att de inte är söta, utan för att det här är den tandkräm som gäller. OCH NU har de ändrat tandkrämen (läs mer nedan). Jag kom hem med två nya tuber, en med lille skutt och en med bamse och den kvällen blev en hel katastrof innan vi till slut fick pressa ur det sista lilla blåa kletet ur den gamla tuben. "DEN SKA VARA BLÅ" skrek båda barnen i högan sky. Dagen efter lyckades Tobbe få tag på en tub av den gamla tuben. men vad vi gör när den är slut vet inte jag idag. Tilde gillar ju inte ens mint, inte ens om det är godis. Så vi står inför en ny föräldrautamning.


Från www.bamsetand.se om den nya smaken:


Ny mild mintsmak
Den nuvarande söta fruktsmaken ändras till en ny mild mintsmak. Tandläkare rekommenderar nämligen att man ska undvika söta smaker eftersom det kan uppmuntra barnet att äta tandkrämen som godis. Den nya milda mintsmaken underlättar dessutom övergången till vuxentandkräm, och är därför ett bättre alternativ för dig och ditt barn.

  • Ny fast konsistens och vit färg
    Vi har tagit emot en del synpunkter från föräldrar angående tandkrämens konsistens som många har uppfattat som alltför tunn och klistrig. Bamses barntandkräm får därför nu en fastare konsistens som gör den enklare att hantera. Dessutom ändras färgen från blå till vit.
Av Frida - 15 mars 2009 16:10

Idag är det sol i Paris och 15 grader och på fredag åker vi dit. Tjoho. Men Tobbe säger att det enligt prognosen vänder på fredag. Vi tänker ta vårskorna i alla fall. Inga vinterkläder här inte. Från och med nu ignorerar bara jag vinterväder.

Av Frida - 15 mars 2009 16:02

Känner mig lite misslyckad efter ett shoppingförsök. Först åkte jag till gymmet och när jag klätt av mig insåg jag att byxorna var hemma. Bara att klä på sig och ge sig iväg på shoppingrundan. Det hela slutade att jag handlade en kundkorg med varor för 500 på Coop Forum - med alla andra välorganiserade veckohandlare. Vem går med kundkorg där förutom jag. För de 500 blev det div matvaror som kan tänkas täcka middagsbehov till veckan (ej genomtänkt), laktosfri välling och galonvantar till barnen.


Jag är usel på att shoppa. Så är det bara. Veckohandling är inte heller min grej. Det ska vara lite mer spontant. Passar jättebra när den närmsta affären är Willys och dit tar det 20 min att gå (vilket jag för övrigt aldrig har gjort, för Willys är så trist). SUCK. Ibland känns det som jag bor på landet. Tur att Wilma och Tilde gillar fiskbullar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards