Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Frida - 18 mars 2009 20:42

Wilma har berättat på dagis att hon ska till Paris och hon har också berättat att hon ska ha med sig sin rosa mössa med glittriga prickar och sin bruna mössa med hjärta på. Hon är laddad.


Man hinner mycket efter dagis. Fika på Boulan. Lugnt och städat, men med det obligatoriska toabesöket på den otrevliga toaletten... TIll Polisen för att hämta Tildes pass. Wilma blev besviken att det aldrig kom någon passpolis.


I bilen på väg hem:

TIlde: Får man stämpel i passet nu?
Jag: Det är inte säkert man får det i Paris. Det brukar man få i länder långt bort. Paris är inte så långt bort. Paris är staden vi ska till och Frankrike är landet.

Wilma: Mamma kan inte du fråga Frankrika om jag kan få en stämpel i mitt pass? Jag vågar inte det.

Tilde: Frankrika mamma, hörde du vad Wilma sa!?

Tilde: Wilma vet du vad de vi ska till heter?

Wilma: August, Anna-Greta ska vi till. Det är två barn

Tilde: Nej, August, Anna OCH Greta ska vi till.

Wilma. August Anna och Greta ska vi till.

Tilde: Mamma, kan Greta gå?
Jag: Ja det kan hon

Tilde: Kan hon prata?
Jag: Ja det kan hon.

Tilde: Men vad kan hon säga, hon kan nog inte säga hittegodsavdelningen?

Jag: Nej, det kan hon nog inte. Men det kan väl kanske inte Wilma heller?

Wilma: Joho HITTEGODSAVDELNINGEN

Jag: OK


Imorgon blir det ledig dag med morfar för att ladda ordentligt inför fredagen. LYXIGT.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards