Alla inlägg under februari 2009

Av Frida - 20 februari 2009 16:55

Tilde och jag åkte Märta express och skidade ner för Märta backen innan skidskolan. Härlig nysnö. Tilde åkte svart backe på skidskolan idag. Wilma kämpade tappert i barnbacken. Vi fick träffa Snögubberiddaren och Snögubbekungen. Wilma ville inte krama dem. Tilde gjorde high five.


Nu slängs det smålego över hela stugan - brandkårsbitar och sjörrövarskeppsbitar. "Hur tänkte de egentligen när de gjorde det här? " skriker Tilde. Grrrr. Arga miner.


Ikväll är det kalas på restaurang. Hoppas vi lyckas hålla humöret uppe på alla i familjen.

Av Frida - 20 februari 2009 11:03

Grattis mamma och mormor som fyller år idag! Hipp hipp hurra!

Av Frida - 19 februari 2009 21:09

Dagens roligaste bloggläsning

http://matsstrandberg.blogg.se/


"Gamla människor och deras kylskåp"



Av Frida - 19 februari 2009 17:13

Det var en stor dag i Rydströms lifthistoria idag.


Tilde åkte sittlift för första gången. Skidfröken drog iväg de på ett riktigt äventyr. 2 sittliftar avverkade och de åkte långt bort i backarna. Imorgon vill jag åka Märta med Tilde.


Wilma åkte knapplift för första gången. Vår lilla stora tjej. Alldeles själv. Oj vad kul det såg ut. Vad stolt hon var. Sedan åkte hon rakt ner och ramlade framför alla som åkte liften. Snabbt som sjutton kravlade hon därifrån och försökte komma upp igen. Stolt mamma tittade på.

Per

Av Frida - 19 februari 2009 09:21

Såg Per Elofsson i Stjärnornas mästare på SVT häromkvällen. Det var tillbakablickar på Muhlegg tävlingen när Per gick in i väggen. Det var verkligen sorgligt. Jag kommer verkligen ihåg hur tungt det var den gången. För honom och för oss som satt här i stugan och laddat för guld. Det är lite sorgligt att inte Per fick bevisa mer tycker jag. Vi var här i Sälen den gången. Nu tittar vi på skidskytte-VM. Mix-stafett idag kl 10.

Av Frida - 18 februari 2009 21:16

Tobbe och jag undrade lite varför Wilma stod och tittade rakt ner på fötterna när hon åkte rullbandet på skidskolan igår.

Wilma: Min fröken säger att man ska luta sig framåt för att inte halka bakåt på rullbandet. Såhär gör man!

Wilma böjer huvudet och tittar rakt ner i marken. Just det.

Av Frida - 18 februari 2009 21:14

Det är skönt att bo i ett nytt hus. Oj vad gamla diskmaskiner och tvättmaskiner låter. Jag har verkligen vant mig vid tysta maskiner. Det är lite lyxigt inser jag nu.

Av Frida - 18 februari 2009 08:15

Tilde: Du ska vara min hund och vara i min koja hela tiden.

Wilma: Nej jag bor där borta och du kan komma och hälsa på mig i min koja.

TIlde: Nej, du får inte vara med.

Jag: Men du vill ju att hon ska vara din hund.

Tilde: Men det vill hon inte

Wilma: Nu vill jag vara din hund

Tilde: Nej nu får du inte vara med.

Wilma: Jag vill vara MED! MAMMA! UÄÄÄH!

Tilde: Jag vill vara ifred

Wilma: Jag vill vara med! Mamma!

Tilde: Nu vet jag. Vi gör brev till mamma och pappa, ja det gör vi.

(Vad hände med kojorna i vardagsrummet?...)

Tilde: Vi måste ha massor med papper, MAMMA! Massor av papper ska vi ha.

Tilde: WILMA!

Tilde: Det går inte!

Tilde: Wilma drog i stolen så alla pennor forsade ut. Wilma brände sig på elementet.

Tobbe: Lägg pennorna nån annanstans. Lägg pennorna här.

Tilde: Wilma slår mig

Wilma: Jag vill ha den här dockan!

Tilde: Om du lovar att inte slå mig så ska jag visa dig hur man gör brev.

Om du är med mig så får du låna dockan.

Wilma: OK. Jag vill ha den här dockan.

Tilde: Vi behöver en sax.

Tobbe: Klipp inte varandra nu bara.






Ovido - Quiz & Flashcards